Veelgestelde vragen

Hoe werkt Het Groene Net?

Een pand dat is aangesloten op Het Groene Net heeft geen eigen cv-ketel nodig. Een tweetal buizen brengt de warmte van Het Groene Net tot in de meterkast. Daar wordt een afleverset geplaatst die warm tapwater maakt en de warmte overdraagt aan de binneninstallatie. Elk pand heeft een eigen meter. Bij bedrijven wordt de warmte van Het Groene Net door middel van een warmtewisselaar overgedragen op de binneninstallatie. 

Waar komt de warmte van Het Groene Net vandaan?
De duurzame warmte komt van Biomassa Energiecentrale Sittard en de nafta-kraker Olefins 4 van SABIC op bedrijventerrein Chemelot. Bij industriële processen komt restwarmte vrij die anders verloren zou gaan. Zonde natuurlijk! Het Groene Net zorgt ervoor dat deze warmte bij u thuis of op het werk terechtkomt.
Hoe duurzaam is de warmte van Het Groene Net?

Uiteindelijk is het doel van het warmtenetwerk om 800 terajoule duurzame warmte en koude te leveren aan woningen en bedrijven in de gemeentes Sittard-Geleen, Beek en Stein. Dat levert een totale besparing op van 26 miljoen kubieke meter op het gebruik van aardgas en 47.000 ton op CO₂-uitstoot.

Hoeveel huishoudens en bedrijven zijn aangesloten op Het Groene Net?
De restwarmte van SABIC en de biomassacentrale BES gaan in totaal nagenoeg 30.000 huishoudens en 80 kantoren voorzien van warmte.
Wie is eigenaar van het warmtenet?

De eerste ideeën voor Het Groene Net ontstonden in 2009 bij de gemeente Sittard-Geleen. Die heeft het initiatief samen met duurzame energieleverancier Ennatuurlijk sinds 2015 verder vormgegeven. De gemeente en partner Ennatuurlijk hebben allebei 50 procent van de aandelen in handen.

Met wie heb ik contact als ik Het Groene Net contacteer?

Met al uw vragen kunt u terecht bij Het Groene Net, zie Contact. Bent u eenmaal klant en neemt u warmte af, dan kunt u terecht bij de Klantenservice.

Hoe vaak komt een storing voor in het warmtenet?
Wie is aangesloten op het warmtenet mag vertrouwen op dezelfde leveringszekerheid als een aansluiting op aardgas biedt. Storingen komen dus zelden voor.
Wat moet ik doen bij een storing?

Voor het verhelpen van storingen kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen naar het telefoonnummer 085-273 45 87. 

Waar kan ik terecht voor reparaties?

Wilt u een reparatie aan de afleverset of buiteninstallatie laten uitvoeren? Neem dan contact op met de klantenservice op 085-273 45 41 of per e-mail via klantenservice@hetgroenenet.nl

U heeft een huurwoning

Huurt u uw woning en gaat het om een probleem aan de binneninstallatie? Dan staan de medewerkers van ZOwonen voor u klaar. Meer informatie vindt u op www.zowonen.com//informatie-over/onderhoud-klussen/reparaties/.

U heeft een koopwoning

Heeft u een koopwoning en zijn er problemen aan de binneninstallatie, zoals radiatoren en binnenleidingen? Dan valt dit onder uw eigen verantwoording en moet u zelf een installateur in de hand nemen.

U woont in Thienbunder

Woont u in de Sittardse wijk Thienbunder en heeft u een huurwoning? Dan kunt u contact opnemen met Breman Service Weert op 0900-821 21 74. Heeft u een koopwoning? Dan bereikt u dit onderhoudsbedrijf via 06-24 15 35 34.

Wat zijn de tarieven van Het Groene Net?

De tarieven die vanaf 1 januari 2018 gelden voor gezinnen en kleine bedrijven vindt u in ons tarievenblad: Tarievenblad-warmte-koude-consument-en-kleinzakelijk

Wat is het rekeningnummer van Het Groene Net?

Vanaf februari 2017 is het rekeningnummer voor de betaling van de voorschotten gewijzigd. Het juiste rekeningnummer is NL80ABNA0475493702.

Klantenservice

Onze klantenservice staat voor u klaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.

Contact

Klantenservice

Onze klantenservice staat voor u klaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.
T
085 – 27 34 541
E

Storingen

Voor het doorgeven van een storing kunt u 24 uur per dag,
zeven dagen per week het storingsnummer bellen.

T
085 – 27 34 587

Woont u in de wijk Tuin van Gulik te Sittard en heeft u een huurwoning, dan kunt u contact opnemen met Breman Services Weert, te bereiken via 0900 8212174. Heeft u een koopwoning of -appartement neem dan contact op met Comfort Installateurs B.V., via 06 51 80 90 40.