Wanneer u betaalt via handmatige overschrijving passen wij de hoogte van uw voorschot automatisch aan, deze wordt hierdoor iets lager. Wanneer u betaalt middels automatische incasso verandert er niets.
Een pand dat is aangesloten op Het Groene Net heeft geen eigen cv-ketel nodig. Een tweetal buizen brengt de warmte van Het Groene Net tot in de meterkast. Daar wordt een afleverset geplaatst die warm tapwater maakt en de warmte overdraagt aan de binneninstallatie. Elk pand heeft een eigen meter. Bij bedrijven wordt de warmte van Het Groene Net door middel van een warmtewisselaar overgedragen op de binneninstallatie.
Uiteindelijk is het doel van het warmtenetwerk om 800 terajoule duurzame warmte en koude te leveren aan woningen en bedrijven in de gemeentes Sittard-Geleen, Beek en Stein. Dat levert een totale besparing op van 26 miljoen kubieke meter op het gebruik van aardgas en 47.000 ton op CO₂-uitstoot.
De eerste ideeën voor Het Groene Net ontstonden in 2009 bij de gemeente Sittard-Geleen. Die heeft het initiatief samen met duurzame energieleverancier Ennatuurlijk sinds 2015 verder vormgegeven. De gemeente en partner Ennatuurlijk hebben allebei 50 procent van de aandelen in handen.
Met al uw vragen kunt u terecht bij Het Groene Net, zie Contact. Bent u eenmaal klant en neemt u warmte af, dan kunt u terecht bij de Klantenservice.
Voor het verhelpen van storingen kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen naar het telefoonnummer 085-273 45 87.
Wilt u een reparatie aan de afleverset of buiteninstallatie laten uitvoeren? Neem dan contact op met de klantenservice op 085-273 45 41 of per e-mail via klantenservice@hetgroenenet.nl
U heeft een huurwoning
Huurt u uw woning en gaat het om een probleem aan de binneninstallatie? Dan staan de medewerkers van ZOwonen voor u klaar. Meer informatie vindt u op www.zowonen.com//informatie-over/onderhoud-klussen/reparaties/.
U heeft een koopwoning
Heeft u een koopwoning en zijn er problemen aan de binneninstallatie, zoals radiatoren en binnenleidingen? Dan valt dit onder uw eigen verantwoording en moet u zelf een installateur in de hand nemen.
U woont in Thienbunder
Woont u in de Sittardse wijk Thienbunder en heeft u een huurwoning? Dan kunt u contact opnemen met Breman Service Weert op 0900-821 21 74. Heeft u een koopwoning? Dan bereikt u dit onderhoudsbedrijf via 06-24 15 35 34.
De tarieven die vanaf 1 januari 2021 gelden voor gezinnen en kleine bedrijven vindt u in ons tarievenblad: Tarievenblad warmte - koude consument en klein zakelijk.
Vanaf februari 2017 is het rekeningnummer voor de betaling van de voorschotten gewijzigd. Het juiste rekeningnummer is NL80ABNA0475493702.
Bij de verhuizing naar uw woning die op Het Groene Net is aangesloten heeft u de algemene leveringsvoorwaarden van Het Groene Net ontvangen. Hieronder treft u de laatste versie aan als pdf-bestand.
Tot februari 2019 bedroegen de service- en administratiekosten € 2,42 per factuur. Afhankelijk van de manier waarop u de factuur wilde ontvangen en betalen, kon Het Groene Net daarop korting geven. Door processen te automatiseren zakte het basistarief voor service- en administratiekosten tot € 1,00 per factuur. Ook op dit basistarief kunnen we korting geven. Hoeveel? Dat bepaalt u zelf.
Wilt u via automatische incasso betalen en uw jaarafrekening per e-mail ontvangen? Dan geven we eveneens € 1,00 korting op het basistarief. Uw maandelijkse voorschotfacturen kunt u inzien via Mijn Warmte.
Wanneer u betaalt via handmatige overschrijving passen wij de hoogte van uw voorschot automatisch aan, deze wordt hierdoor iets lager. Wanneer u betaalt middels automatische incasso verandert er niets.